Review: Uit de oven van Van Boven

Uit de oven van Van Boven

Ik ben fan van Yvette van Boven. Regelmatig zoek ik haar recepten voor Volkskrant Magazine op, haar programma Koken met Van Boven heb ik op de voet gevolgd en een tijdje geleden kocht ik voor het eerst een kookboek van haar: Uit de oven van Van Boven. Een boek met alleen maar originele, lekkere en gezonde ovengerechten met eenvoudige uitleg. Ik kan dus vast verklappen: dit boek wil je!

Uit de oven van Van Boven

In Uit de oven van Van Boven vind je toegankelijke recepten, eigen uitvindingen en al dan niet gezonde baksels. Rabarbercrumble, hartige tarte tatin van sjalot en tijm, gebakken krokante courgettes uit de oven, worstenbroodjes met ui en venkel, jerk chicken, beef & guinness pie, gevulde zeebaars, aardbeien-ontbijtcake, breekbrood met rozemarijn of sticky toffee-koffiepudding. Krijg je al honger? 🙂 Het boek kent zóveel lekkere recepten! Alle recepten zijn net even anders dan anders en zijn bovendien (redelijk) eenvoudig te maken, ook voor beginnende koks. Yvette kiest voor verrassende ingrediënten en voor bijzondere bereidingswijzen, zoals met de risotto uit de oven met tartaar en paprika, die ik voor deze review maakte. Het recept hiervoor komt deze week nog online.

Uit de oven van Van Boven | Geroosterde broccoletti

Uit de oven van Van Boven | Lenteporchetta

Uit de oven van Van Boven bestaat uit vier hoofdstukken – Groente, Vlees, Vis en Bakken – en meer dan vijftig recepten, die ze in twee jaar tijd ontwikkelde voor Volkskrant Magazine. Allemaal met foolproof beschrijvingen en natuurlijk met Yvette’s beroemde illustraties. Super leuk, eens wat anders dan foto’s. Deze frisse vormgeving spreekt mij echt aan. Wie toch foto’s van de gerechten wil zien, kan terecht op Instagram (@yvettevanboven of de tag #vkmaguitdeoven) of Facebook (Yvette van Boven > food). Ook de schrijfstijl in het boek vind ik leuk: bondig, eenvoudig en zonder fratsen. Yvette heeft bovendien bij ieder recept een lekker leesbare en vooral persoonlijke inleiding geschreven.

Uit de oven van Van Boven | Sappig kippetje

_DSC8058

Ik ben inmiddels gek op dit boek geworden en ik weet ook zeker dat je hier menig kookliefhebber blij mee kunt maken. Uit de oven van Van Boven kost € 12,95 en is onder meer verkrijgbaar bij bol.com.